05 juli, 2011

In de zak van ALDI


Het was niet alleen kitsch in het kwadraat wat de "koekoeksklok" sloeg op de markt van Ahrweiler .

Al ijsjes likkend slenterden we, op weg naar de parkeergarage, langs een kraam waarin serviesrestanten stonden uitgestald.
Allemaal van Villeroy&Boch. Allemaal uit de productie gehaald.

U voelt 'm al.
In die kraam stonden ook wat onderdelen van mijn Alt Strassbourg.
U raadt 't al.
Daar stonden "stukken" bij die ik nog niet had. Bijna onmogelijk, want mijn servies is tot aan het peper-en zoutstelletje toe compleet.

Daarbij: dit servies werd gewoon te duur om zomaar aan te vullen. Ik vond het te vrijpostig om het op mijn verlanglijstjes te zetten.

Maar goed - dit koopje kon ik niet laten lopen (=staan).
Voor €72,- liet ik zes soepborden en een vleesschaaltje inpakken. Het mini-suikerpotje (met een klein barstje) mocht ik meenemen.


Mijn ijsje was inmiddels opgegeten door manlief.
IJsjes kan ik nog volop kopen - Alt Strassbourg niet.
**********

Geen opmerkingen: