07 juli, 2011

Down memorylane


Schrik niet.
Het is een echt pistool!
Maar wel onklaar gemaakt.

Met dit wapen werd mijn moeder in de oorlog (toen ze op het verlanglijstje van de Duitsers stond) beschermd.
Dat verhaal houd ik exclusief voor Hoeiboei.

P. voelde zich een echte 0010 en ik raakte natuurlijk danig opgewonden van deze macho pose.

We waren in de Achterhoek - op bezoek bij de familie Wentink ("Weg van mijn moeder").
De band met de Wentinks dateert van 1943, toen mijn moeder als koerierster werd gestationeerd in Eibergen.

Het liefdevol weerzien gaat altijd gepaard met herinneringen ophalen. Maar ook met een mooie tochtje door een klein stukje Achterhoek.

Vanmorgen hebben we op de terugweg het Kröller-Müller aangedaan.
Prachtig!
P. was er nog nooit geweest en ik heb het ook niet (meer) in mijn geheugen zitten.

Laat ik iedereen die het Van Gogh Museum mist deze tip geven:
ga naar de Hoge Veluwe.

Nogmaals prachtig!
********

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kröller-Müller is inderdaad prachtig, en geweldig te combineren met bijv een fietstocht over de Hoge Veluwe. De beeldentuin is onovertroffen.

maar het Van gogh Museum hoeft helemaal niet gemist te worden, het is gewoon open.

Ellen ten Bruggencate zei

Nog wel, ja.

Vanaf oktober 2012 - zes maanden gesloten.