12 juli, 2011

My darlings


Nog even dit: als aanvulling en vervolg op het vorige (ontbijt)blogje.

Toen we vanmorgen de ontbijtkamer binnenkwamen werden we verwelkomd door manager Debbie.
We hadden haar nog niet gezien of gesproken. Gisteren was haar vrije dag.

"Good morning my darlings."
"What can I get you my darlings?"
"Everything alright my darlings?"

Nu ben ik niet zo'n ochtendmens, laat staan dat ik ontbijt.
Ik erger me aan alles wat P. in zijn mond stopt - aan de verwerking en de afvoer via de keel naar de maag.
Ik hoor wat ik niet wil horen. Kortom - ik ben niet te genieten.

Maar gastvrouw Debbie deed me prettig ontwaken.

Hoewel.....
Er was een klein akkefietje, waar zij en ik "puzzled" over waren.

Gisteren reserveerde ik een tafel voor aanstaande vrijdag (P is dan jarig).
Ik gaf de familienaam op.
Het hotel had ik onder mijn meisjesnaam geboekt.

We zaten nog geen vijf minuten buiten of kok/klusjesman Guy kwam naar me toe.
"Did you book two rooms?"
Huh????

Wat bleek: er stonden twee boekingen. Eén op de familienaam en één op mijn naam.
Nog een geluk dat we daar zo snel achter kwamen.
Maar wel vreemd.
Ik had maar één bevestiging. Van bookingsdotcom.

Het was geen probleem voor het hotel - zoals niets een probleem is.
De service is fantastisch.

Vanmorgen begon Debbie dus over die twee kamers.
Er was er inderdaad maar één geboekt via de site.
"But how did we get the other reservation under your husband's name?"

Ineens wist ik het!
Een paar weken geleden had ik opgebeld om specifiek te vragen naar het soort kamer dat we zouden krijgen - in de hoop dat een beetje te kunnen sturen (met goed resultaat).
Waarschijnlijk heb ik toen husband's naam gebruikt en is er per ongeluk een tweede kamer geboekt.
Een andere verklaring kan ik niet verzinnen.

Ik hoef er verder ook niet over te piekeren.

De kamer is inmiddels vergeven aan andere darlings.
******

Geen opmerkingen: