17 oktober, 2007

Het Gesprek is afgebroken

Gisteren werden ineens mijn reacties op het forum van Het Gesprek gecensureerd. Ik hield me niet aan de spelregels, zo luidde de uitleg. Eerst een waarschuwing en vervolgens werden alle berichten - ook van anderen - verwijderd.

Inhoudelijk schoten mijn reacties tekort. Ik mocht niet over beeld, geluid, niet nagekomen beloftes, een haperende website e.d. schrijven. Dat is blijkbaar niet inhoudelijk.

Prima, er komt toch nauwelijks iemand op dat forum. Over hoeveel mensen er nou precies kijken, tast ik ook nog in het duister. Bij hoog en bij laag beweren de makers dat het niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit gaat.
Kwaliteit maken voor een handje vol kijkers? Lijkt mij eerlijk gezegd onzin.
De kwaliteit ligt blijkbaar in de tijdsduur, want alleen daarin onderscheidt Het Gesprek zich van andere praatprogramma's.

Jammer, want ik droeg ze een warm hart toe en hoopte dat mijn kritische noot een positieve bijdrage zou leveren.
Ik haak dus (tijdelijk?) af.

Het Gesprek. Wie durft.

Ik wel.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

boeiend. we willen met u in contact komen: leugens *at* xs4all.nl redactie leugens.nl

Ellen ten Bruggencate zei

Waarover?

Anoniem zei

geen kritiek kunnen hebben in een zo vroeg stadium, is een veeg teken. Barend als beluisteraar in een gesprek is uberhaupt een gotspe, Sauer :een te rijk geworden maoist; hendriks, waarom die meedoet...
alle zijn dinoos uit de seventies, die te geil zijn op media-aandacht.Met een zeker te weten verborgen politiek correcte agenda.
Alleen Storms is moedig genoeg, maar die is financieel geliquideerd.

Anoniem zei

Over de inhoud van de reacties die Het Gesprek heeft weggehaald. Peter O.

Ellen ten Bruggencate zei

@Anoniem 1.39pm: kijk even terug op o.a. 2/10 en 10/10
Je zult zien dat ik allesbehalve (alleen maar) negatief ben geweest.