20 oktober, 2007

Liaisons Dangereuses

Goed toneel is niet slecht.

Noch was de Rotterdamse Schouwburg uitverkocht, noch kregen de toneelspelers de begeerde ovatie.

Scholten van Aschat (in superconditie) en Schluter (in oogverblindende outfits) doen de bijrollen verbleken.
Geen moment heb ik aan Glenn Close en John Malkovich gedacht.
Helaas wordt het - ondanks hun magnifieke, uitputtende spel - een lange zit.

Begrijpelijk dat Gijs Scholten van Aschat volgend jaar een sebatical wil inlassen.
*****
Waarom laat ik mij altijd afleiden door hinderlijke geluiden om mij heen.
Achter mij zaten ze te knisperen met papiertjes. Aan de lopende band werden er snoepjes genuttigd.
Tot overmaat van ramp - of juist eigen schuld, dikke bult - verslikte mijn achterbuurman zich in een zuurtje. In een wanhopige poging zijn hoest te smoren raakte hij in ademnood.
Naast ons zat iemand ongegeneerd zijn neus via de keel op te halen. Ik zag en hoorde de klodders zijn strottenhoofd binnenglijden. Eén keer kan ik door de vingers zien. Echter één keer per minuut, gaat over mijn ergernisgrens heen.
******
Uitgevoerd door het Nationaal Toneel :• Ariane Schluter • Celia Nufaar • Daan van Dijsseldonk • Diede Zillinger Molenaar • Gijs Scholten van Aschat • Lidewij Benus • Margo Dames • Nele van Rompaey • Sophie van Winden.

Geen opmerkingen: