31 oktober, 2007

Prikjes

Vanmorgen moest ik geprikt worden. Eerst naar het lab voor bloedafname.
Ik ga altijd wat later op de ochtend, omdat het dan rustig is. Weliswaar met een knorrende maag en droge mond, want ik moet nuchter zijn.
Inderdaad kon ik meteen doorlopen naar het prikkamertje.
De prikster moest even zoeken. Mijn vaten laten zich niet makkelijk pakken. Ze legde mij uit dat het midden van je armholte de minst pijnlijke plek is. Nu ben ik niet zo kleinzielig, maar ze had gelijk. Er was niets van te voelen. Weer wat geleerd.

"Wat is het stil", zei ik.

"Ja, normaliter komt iedereen al om 8 uur, voordat ze naar hun werk gaan. Maar er is veel veranderd sinds wij van 7 tot 19 uur open zijn".

"Goh, da's geweldig".
En toen kwam er een uitleg, die eigenlijk zo vanzelfsprekend. Konden ze daar pas in 2007 op komen?

"Mensen, die nachtdiensten draaiden, moesten de hele nacht nuchter blijven tot 8 uur 's ochtends. Dat was een hele opgaaf.
Nu komen ze 's ochtends thuis van hun werk, eten en gaan slapen. Ze kunnen dan om 17 of 18 uur nuchter komen prikken".
Ideaal. Toch?

Vervolgens stapte ik bij de huisarts binnen voor de griepprik. Terwijl de assistente op de rechter arm een pleistertje plakte, trok ik de andere van de linker arm af.
*****
De klok is teruggezet, het assortiment kerstversiering staat bij Blokker en de Hema uitgestald en de thermostaat krijgt om 5 uur een zetje.
Ik ben er klaar voor. Het kan winter worden.

Geen opmerkingen: