13 november, 2008

Brouw

Manlief staat niet meer te popelen om naar ons huisje in Brouwershaven te gaan.
Reden: de televisie.
Ja, u leest het goed.

De televisie is niet goed en wat erop komt evenmin. Maar de (te) kleine beeldbuis wekt de grootste irritatie op. Hij ziet het niet meer. Demonstratief gaat hij er pal voor zitten.
We zijn in Zeeland afhankelijk van wat Delta ons te bieden heeft.
In Rotterdam hebben we Tele2 gekozen vanwege de vele sportzenders. P. zit op sombere weekenddagen gekluisterd aan de buis.

Maar nu Delta met een nieuwe zenderindeling komt, is de tijd rijp om er een wat geavanceerder, groter toestel neer te zetten.
Want op de een of andere manier doen wij eindeloos met onze beeldbuizen. Ze willen niet kapot.

Zoonlief heeft het toestel dat wij in 1984 kochten. Toentertijd was dat een exorbitante uitgave.
Ja, er staan nu twee kleine toestellen in de berging - klaar voor het grof vuil.

Ik vind het heerlijk in Brouw - juist in deze stille, koude en donkere dagen. Zeeland is van de Zeeuwen: een oase van rust. Het landschap is omgeploegd en klaar om opnieuw ingezaaid te worden. De vergezichten zijn prachtig en de kou is lekker.

Kortom, het is mij wat waard om P. weer enthousiast voor ons Zeeuwse onderkomen te maken.

Dus ging ik vandaag op zoek naar een nieuwe televisie. Nu was ik lang niet meer in zo'n winkel geweest, en had er geen weet van dat er nauwelijks nog conventionele televisies te koop zijn.
Niet te geloven, maar voor 250,- kocht ik een LCD - DVD combinatie bij It's.
Deze overleeft ons!

Geen opmerkingen: