06 november, 2008

Tele2

*****************
Heeft u gisteren DWDD gezien?
Nou, ik niet.

Heeft u gisteren P&W gezien, zonder dat het beeld veelvuldig bevroor.
Nou, ik niet.

Heeft u rond een uur of één lekker door televisieland kunnen zappen?
Nou, ik niet.

Heeft u gisteravond ontspannen zitten internetten?
Nou, ik niet.

Heeft u nog telefoontjes gepleegd?
Nou, ik niet.

Heeft u dinsdagavond ook zo genoten van de presidentverkiezingen op tv?
Nou, ik niet.

Heeft u dan misschien alles op internet gevolgd?
Nou, ik niet.

Heeft u de tussenstanden telefonisch doorgenomen met andere belangstellenden?
Nou, ik niet.

Wordt u blij als alle communicatiemiddelen van één provider uitvallen?
Nou, ik niet.

En dan krijg je een enorme oetlul aan de telefoon waar Hans Teeuwen van zou smullen, die om de haverklap OKÉ zegt.

Het is helemaal niet OKÉ, MIJNHEER VAN TELE2.

"Oké. Is alles nu stabiel?", vraagt hij dan - terwijl ik hem via de vaste telefonie van zijn bedrijf bel.

Alles, behalve mijn bloeddruk.

"Oké. Ik ga het even uitzoeken. Oké?"

Na vijf minuten - inmiddels heb ik de was gestreken - hoor ik hem weer.

"Oké. Hallo, bent u daar nog?"
"Ja oké, er schijnt toch iets aan de hand te zijn".

"Wat dan? Nee, liever wil ik weten wanneer dat wordt opgelost".

"Oké. Mevrouw, helaas is het razend druk bij de technische dienst. Zij nemen over zo'n twee weken telefonisch contact met u op. Bent u dan wel thuis?"

"U vraagt of ik over ongeveer veertien dagen thuis ben?"

"Ja, en hoe laat".

"Nou, tussen twaalf en twee? Noemt u mij een datum en ik zorg dat ik thuis ben".

"Oké, nou nee dat gaat niet, want de technische dienst heeft het razend druk".

"Moet ik dan tussen nu en pak 'm beet 30 november tussen 12 en twee thuis blijven?"

Boos worden heeft geen zin. Ik ben des duivels.

Hij, de oetlul, heeft tot 2010 een machtspositie, waar ik niets tegen kan beginnen. Dat liet hij door middel van zijn onverschilligheid ook duidelijk merken.
Het contract is namelijk niet te verbreken en ik kan/mag niets tegen Tele2 beginnen - behalve het van me afschrijven.

Snel op de knop "publiceren" drukken, zodat dit vertelseltje safe is en eenieder met een goed werkende provider het kan lezen.

Geen opmerkingen: