18 november, 2008

Down memorylane

Vanavond is er een "Roger Moore-James Bond" op de televisie.
Ik ben een rare. Ik vind Roger Moore helemaal niet sexy en de films waarin hij speelt staan niet op mijn favorietenlijstje.

Hoewel?

Als kind keek ik altijd op zaterdagavond bij opa en oma "Rotterdam" naar Ivanhoe (1961 - 1964) . Niet zozeer vanwege de held Ivanhoe. Zijn knecht "Gurth" vond ik veel leuker.

Ivanhoe, Ivanhoe,
to adventure, bold adventure watch him go.
There's no power on earth can stop what he's begun;
with Bart and Gurth, he'll fight 'till he has won.
Ivanhoe, Ivanhoe.
He's a friend who will defend the people's foe.
He'll strike with speed like lightning bold brave and game,
In justice he is fighting, to win the fairest dame.
Shout a cheer, adventure is here;
riding with Ivanhoe - Ivanhoe.

Geen opmerkingen: