13 april, 2010

Eerste Amsterdammer

*************************************************************
De bekendste -en beruchtste huisarts van Amsterdam voelt er wel wat voor om burgemeester van Amsterdam te worden.
Rob Oudkerk zit een dezer avonden vast en zeker in DWDD of PzW, denk ik dan. Wie volgt??

Theodor Holman, de vaste hoofdstadcriticus van Het Parool (in 010 weten ze nog steeds niet wie hij is of wat hij doet), heb ik ook aangespoord zich ook snel kandidaat te stellen. Komt hij ook in DWDD of PzW en kan daar zijn boeken aanprijzen.


Wat te denken van Nelly Frijda? Zij heeft nu nu, als raadslid, zeggenschap over het beleid van de hoofdstad. Ze voelt zich heerlijk in de rotzooistad. Ma Flodder als burgemoeder van 020.

Ze mogen van mij Aboutaleb hebben. Ik kom hem eventueel hoogstpersoonlijk in mijn Mini Cooper brengen.
Ik zie het helemaal voor me. Hij stapt in met een zakelijk gekapte kop. Dan laat El het dakje zakken en Ahmed arriveert wild (staat heel kunstzinnig) bij de grens van Amsterdam. Daar laat ik hem uitstappen en zeg: "heeft u uw zwemdiploma?"

Hij knikt en duikt vervolgens de N-Z-lijn in.

Geen opmerkingen: