03 april, 2010

Zijn naam is klein


Heeft u hem vorige week ook gezien bij PzW??

Piet Hein Donner.
Jemig, ik lees net op Wikipedia dat hij nog geen tweeënzestig jaar is. Jonger dan mijn broer, maar met een uitstraling van een bejaarde kinderbijbel voorlezer.

Echt, als ik hem in zijn driedelige Van Riel-pak (voor wie het niet meer weet ,<== Harm van Riel 1907-1980/VVD) zie zitten, denk ik "daar heb je zo'n halstarrige doorwerker."
Heintje Donner, de politicus die geen afscheid kan nemen.

Ik weet precies wat Femke Halsema, de vrouw met de geklemde kaken, te zeggen had bij Pauw zonder Witteman. Zij is goed in het overbrengen van haar boodschap.

Piet Hein zat haar ook te bewonderen. In overdrachtelijke zin: hij hing aan haar lippen. "Wat zeg je dat mooi, meiske." Zijn ogen glunderden ondeugend.

Ja, ik heb Donner gezien. Heel goed gezien........maar niet gehoord. Dat ging totaal langs mij heen. Ik keek in zijn glazige “woefdram ogen”. Hij deed hij mij erg aan de knuffelbeer van het CDA denken. Op zondag, na de kerkgang, het vlees voorsnijdend aan een tafel vol blijmoedige kinderen en kleinkinderen.

Piet Hein Donner: Wolf in schaapskleren??

Geen opmerkingen: