05 april, 2010

Uittocht

***********************************
Ik vind het altijd een bizarre vertoning: op vrijdag stroomt het eiland vol en twee dagen later vertrekt men weer massaal. Voor mijn gevoel zijn ze een heel weekend bezig geweest met uit-en inpakken. De caravans staan weer op hun vaste plek, de tuinmeubelen worden naar buiten gehaald, de tuintjes krijgen een voorjaarsbeurt (dit zijn gouden tijden voor de tuincentra) en het totale interieur wordt gelucht.

Leuk, die nestdrang.
Bij ons is het omgekeerd. Wij maken ons op voor de laatste maand in ons huisje. Het wordt (hopelijk) weer goed verhuurd dit seizoen.
Maar ik zal mijn boerderij-koopjes wel heel erg missen.

Kaasboerderij "De Stolpe" in Nieuwerkerk verkoopt sinds kort ook vlees in kleinverpakking. De vrieskisten staan er al. Ik houd het echter bij kaas en de overheerlijke volle kwark.

Zaterdag was het graaien wat er te graaien viel bij "De Vleesboerderij" in Kerkwerve. De schappen waren zo goed als leeg toen wij om drie uur de winkelschuur binnenliepen. Ik wilde een stuk rosbief voor beide paasdagen en had geluk.

Zo mals heb ik de rosbief nog niet gegeten.

Geen opmerkingen: