26 april, 2010

Reserveren

********************************
Mensen, het is over ruim twee weken al Hemelvaartdag!
Ach, u wist dat natuurlijk.
Nou, ik niet. Ik ben fysiek en mentaal nog in Zeeland. Hoewel het huisje nu bijna verhuurklaar is en de start van het drukke seizoen in deze provincie nabij komt - denk ik nauwelijks aan andere bestemmingen (behalve de geplande tripjes).

En toch.......................
Evenals voorgaande jaren hebben wij (P. en ik) de afspraak dat we deze zomer iedere maand één lang weekend over de grens zullen verblijven. Dankzij zijn driedaagse werkweek hebben wij die mogelijkheid: een luxe, waar we heel erg van genieten.

"Zullen we weer naar Honfleur," stelde ik vanmiddag bij de thee&scones voor.
"Ja, heerlijk El - ga maar boeken. Weet jij trouwens wanneer het Hemelvaartdag is. Wow, vijf dagen vrij! Hoe zit het met mijn doktersafspraken?"

Ik dook achter mijn laptop en zag toch mijn grote schrik dat Hemelvaartdag al bijna voor de deur staat. Wat doktersafspraken betreft was het veilig.

"Ons" hotel - op de site van het hotel - bleek vol.
Shit.
Ik twijfelde toen P. zei dat ik maar iets anders moest zien te vinden.
Iets anders?
Nee, ik wilde naar hetzelfde hotel als vorig jaar. Een goed hotel, met internet, met goede parkeergelegenheid, op vijf minuten lopen van het centrum en een mooi uitzicht.
Ik belde het hotel.
Tot mijn verrassing kreeg ik een "oui."

Dus mensen: probeer het altijd op de "ouderwetse" manier. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Geen opmerkingen: