20 april, 2010

Het huis van Yet

Jet de Villeneuve (links op de foto) erfde dit rustieke "optrekje" op zeventienjarige leeftijd van haar tante, voormalig verzetsvrouw (Parool) Henriëtte Roosenburg.

Ik kan mij nog goed herinneren dat wij, klasgenoten van Jet, dat een enorm spannende aangelegenheid vonden. Erfgenaam zijn en dan op die leeftijd 'grootgrondbezitter' worden.

In 1973 verliet ik het Rotterdamsch Lyceum en ben ik Jet uit het oog verloren. Dankzij LinkedIn, waar ik haar broer Carel trof, heb ik haar weer gevonden.

Op de reünie in november, bij mij thuis, deed ze haar indrukwekkende verhaal. Haar leven is niet bepaald over rozen gegaan. Ja over de doorns misschien.
Het klikte gelukkig meteen. Aangezien ze 's winters in Rotterdam woont, zagen of spraken we elkaar regelmatig.

Jet, ze heet nu Yet (de Fransen spreken Jet uit als Dzjet, vandaar) is vanaf begin april hard aan het werk om haar boerderijtje en vakantiehuis in la Drôme Provençale klaar te maken voor de gasten.
Ze is een eenvoudige B&B begonnen: Le Diablevert

Voor wie aan het peinzen is over een betaalbare vakantie in het prachtige, warme Zuid-Frankrijk: ga even op zoek naar het huis van yet .

Geen opmerkingen: