13 maart, 2011

laptOP


De titel doet vermoeden dat ik mijn oude laptop heb opgelapt.

Helaas.
Na een afwezigheid van vier weken heeft het acht jaar oude machientje geen puf meer. Hij was al langere tijd levensmoe, maar ik kon het geduld wel opbrengen.
Nu moet ik minstens tien minuten wachten totdat er een programma of bestand geopend wordt.

Mijn laptop is OP.
Sommige letters zijn verdwenen.

Acht jaar geleden kocht ik deze laptop met het "sigarettengeld" dat ik in een jaar gespaard had. 
Ik was gestopt met roken en dit was mijn beloning: een laptop.


Het lukte niet om de harde schijf te formatteren en ik had geen zin om een vernietigingsschijfje te maken.
Dus heb ik 'm uit elkaar gehaald.

Volgens mij heeft niemand er zo iets aan.


Ik in ieder geval niet.
*******

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Prima Ellen,geen half werk.Direct de beuk er in!

Hetty zei

Hallo Ellen,

Goed gedaan, ik heb ook eens een computer uit elkaar gehaald nadat hij dienst weigerde. De harde schijf heb ik nog een paar gevoelige klappen met en flinke hamer en hakbijl gegeven, en later ook nog een week in het water gelegd, om zeker te zijn dat niemand gevoelig materiaal kon oppikken. Want die computernerts zijn heel handig met het toch nog verkrijgen van informatie, zelfs als je het al dacht verwijderd te hebben van je computer.
Groetjes, Hetty

Ellen ten Bruggencate zei

Hetty, you read my mind. Ik ben precies hetzelfde van plan.