24 maart, 2011

Oh de parfum


Deze fles met een luchtje heb ik in de lucht gekocht en niet in de Duty Free Shop (DFS).

Waarom?

Omdat het in de lucht veel goedkoper is.
Moeten ze natuurlijk wel hebben wat je zoekt.

Neem nou deze fles met een luchtje.
Kost bij de Bijenkorf €67,-
Kost in de DFS van Atlanta $67,- (ca. €50,-)
Kost in het vliegtuig $58,- (ca. €43,50)

Nu zocht ik online naar prijzen en ontdekte beslist.nl waar mijn luchtje wordt aangeboden voor €50,22. Ik ken de site niet en kan dus geen veiligheid garanderen, maar dat parfums online beter geprijsd zijn dan in reguliere parfumerieën lijkt me evident.

Terug naar Duty Free.
Ook andere producten bleken aan boord veel goedkoper dan in de winkel op het vliegveld.
Zo kostte een slof sigaretten aan de grond $36,-, terwijl ik er in de lucht $31,- (ca. €24,-) voor betaalde.

Keep in mind dat ik het wel over transcontinentale vluchten heb.

Het luchtruim van Europa is lang zo prijsvriendelijk niet.
*************************

Geen opmerkingen: