05 juni, 2011

Jezus on tour


Hij was gisteren even in Rotterdam.
Zijn volgelingen mochten de boodschappenwagen pontificaal voor het hoofdkantoor van ABN Amro zetten - die duivelse, goddeloze bank, die mensen tot verderf leidt.

Ik liep er snel langs want een discipel had mij in de smiezen en wenkte mij naar de bus te komen.


Twintig meter verder stond de volgende groep verlossers.
Iemand probeerde een flyer in mijn handen te drukken.
"Hallelujah - zuster."

Ik keek de vrouw aan.
'Ik ben uw zuster helemaal niet,' en liep door.

"U bent klaar voor God," riep ze me na.

Ik hield mijn middelvinger diep in mijn jaszak.

Op de terugweg doemde er ineens een jongeman uit het niets op.
Hij stond pal voor me - ik kon zijn zoetzure adem ruiken.

"Jezus komt op uw weg."
'Wellicht. Maar u verspert mijn weg.'

Ik liep met een boog om het christenjong heen en ontweek ternauwernood zijn uitgestoken hand.

Zondag is de dag des Heeren:
Zaterdag de dag van de boodschap.
******

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Ellen,
Jammer dat je met zo'n venijnige ondertoon dit stukje schrijft. Hebben de mensen in de bus je iets aangedaan? Of naar het leven gestaan? Gewoon een flyer aanpakken en lezen kan toch geen kwaad? Je kunt daarna altijd nog zien of je er wel of niet iets mee doet, dat is uiteraard je eigen keuze.
Vriendelijke groet,
Angelien