12 juni, 2011

Praatjesmakers


Het is zomer en dat betekent herhalingen.
Ik vind dat niet erg. Ik vind dat leuk.
Het wassende water, Toen was geluk en vanmiddag Praatjesmakers.

Vaak zitten daar lolbroekjes die zich er goed van bewust zijn dat ze de lachers op de hand hebben.
(Ik moet zaten zeggen, want Praatjesmakers is uit de productie genomen)

Jochem van Gelder had een bloedserieuze Patrick tegenover zich die zich geen oor liet aannaaien.

Patrick stond daar vanwege een heuse hobby: treinen.
Geen Märklin maar echte.

"Maar de trein heeft altijd vertraging," probeerde Jochem leuk.
'Nee hoor, bij mij niet. Je bent gewoon te vroeg,' antwoordde Patrick streng.

Wat een heerlijke televisie.
Jochem die volop geregisseerd werd en Patrick die zich niet liet regisseren, maar die in een TGV zat - op weg naar een toekomst als machinist of architect.

Als ik nu zeven was, zou ik zeker op Patrick zijn.


Geen opmerkingen: