15 juni, 2011

Of course


“Zij ziet wel wat in onze groep.”

‘Ja, dat geloof ik ook.‘

“Maar daarom legt ze de lat wel erg hoog. Ik had echt moeite met sommige woorden vandaag.”

‘Ja joh – we zijn niet stok , maar ook niet piep.’

“Heb jij nou of course los of aan mekaar geschreven?”

‘Of course?’

“Ja, of course.”

‘Heb ze daarom gevraagd dan?’

“Ja toch?”

‘Of course...... Gossiemijne joh – dat heb ik echt gemist hoor.’

“Meid maak je niet druk. Nog een roseetje?”

‘Ja, is goed.
Ik doet dit omdat Jan mij altijd overal het woord laat doen. Hij praat alleen Hollands. Hij zegt dat ze ‘m wel verstaan. Maar ik schaam me eigen kapot.’

P. en ik verlieten het terras en de twee roseetjes.

“Wat ben ik bevoorrecht,” mompelde ik.

P. begreep me meteen. ‘Engels is je tweede moeders taal. Het is zo vanzelfsprekend.’

“Ja, het is heel erg of course.”
******

1 opmerking:

Jacqueline zei

Mij is verteld dat ze tegenwoordig veel in de breedte leren en wij vroeger wat minder, maar in de diepte.
Ik ben nog steeds blij met de 3 vreemde talen die ik spreek.

Grs. Jacqueline.