08 juni, 2011

Vergelijkend haringonderzoek (2)

Vandaag was het weer zover.
P. kon niet wachten.
De winnaar van gisteren (viskar op de Meent) deed vandaag weer mee. De verliezer van gisteren was trouwens Aad van Esch, die op de hoek van de Lusthofstraat staat.

Dit testen doe ik al zolang Vertelsels bestaat en er is er één die constant in de Top Vijf zwemt.
De haring van De kraam op de Meent

Schmidt weet altijd iets moois te maken van de verpakking, zoals een icepack.
Het lange wachten werd beloond met een glas witte wijn. Een aardige geste want de dame die voor mij stond had ik net naar de Meent gestuurd. Zij wilde niet langer wachten en had 30 haringen nodig.
Die handel gunde ik het mannetje op de Meent nou eens heel erg.

V.l.n.r. Schmidt €2,25 - nieuwe viswinkel Lusthofstraat €2,10 - viskar de Meent €1,95

Ziet u verschil?

Allen waren lekker en goed schoongemaakt.

De bite van de middelste was het minst, maar zeker niet slecht.

Opvallend is wel weer het prijsverschil. 
Bij Schmidt wordt de vis altijd duur betaald, maar ik vind dat de luxe visboer het nu wel erg bont maakt.
2009/ €1,85 - 2010/ €2,05 en 2011/ €2,25 

Daarentegen handhaaft de Meent de prijs van zijn kwalitatief uitstekende haringen.
Ik betaal al drie jaar €1,95 voor het beste maatje.
**********

6 opmerkingen:

Jacqueline zei

Ellen, ik moet de eerste haring nog gaan halen, hier in Brabant zijn de viswinkels dun gezaaid.

Wat de prijs van Schmidt betreft, de verpakking-icepack- moet wel betaald worden !

Grs. Jacqueline.

Ellen ten Bruggencate zei

Lijkt mij onzin - want die icepack zit er ieder jaar bij.

Hetty zei

Hallo Ellen,

Ik had jouw haringonderzoek al doorverteld aan mijn schoonzus, die Rotterdam ook goed kent. Ook zij houdt van Haring en kent Schmidt goed. Ik heb jouw onderzoeksresultaten dan ook doorgemaild aan haar. Zij is nml. ook een haringfan. Bedankt.
Groeten, Hetty

Ellen ten Bruggencate zei

Heel verstandig, Hetty!!

Fred de Groot zei

Vraagje, bedoeld u nu de verkoopwagen van Aad van Esch op de hoek van de Lusthofstraat of de winkel in de Lusthofstraat ?
Dit zijn namelijk 2 verschillende eigenaren.
Ik heb overigens een perfecte haring gegeten bij Aad van Esch.
De prijs was 2,10 en vanaf 5 stuks betaald ik maar 2 euro per stuk.

Al jaren ben ik klant bij Aad van Esch en is mijn haring daar altijd super netjes schoongemaakt.

Mvg
Fred de Groot

Ellen ten Bruggencate zei

Over smaak valt niet te twisten, maar aan mijn ogen mankeert toch echt niets (zie blog 7 juni).