26 juni, 2011

Kunstmars


Als ik dit schrijf zijn kunstminnende actievoerders en actievoerende kunstenaars op weg van Rotterdam naar Den Haag.
Ze hopen dat Halve Zoolstra onder de indruk zal zijn.


Vanmiddag heb ik even mijn hoofd om de hoek gestoken.
Het eerste wat mij tegemoet kwam toen ik het Boijmansplein opliep was de stank van pies en poep.
Ik ben schrijver, maar voelde mij een vreemde eend in deze bijt. Dan maar geen kunstenaar.


Wel ben ik een enthousiast schouwburg -en concertbezoeker.
Maar ook mijn portemonnaie heeft een bodem. Ik heb minder kaartjes gekocht voor het komend seizoen.

In tegenstelling tot het altijd uitverkochte Nieuwe Luxor (musicals en cabaret) kunnen de Rotterdamsche Schouwburg en de Doelen met moeite de zalen halfvol krijgen.

Dat het RO Theater nog bestaat noem ik een wonder.
Helaas. Dit kabinet houdt niet van wonderen..........tenzij het de schatkist betreft.
***************

Geen opmerkingen: