03 juni, 2011

Komkommertijd......


.......krijgt ineens een heel andere betekenis.

De grenzen sluiten zich voor Nederlandse komkommers en tomaten.
Ze moeten geruimd worden.

Geruimd.
Dan denk ik meteen aan koeien, varkens, geiten en kippen.
Hoelang, nee - hoe kort geleden is dat?!
Die vreselijke beelden staan nog op mijn netvlies.

Zijn we eigenlijk al van de Mexflu af?

En dan nu de levensgevaarlijke darmbacterie EHEC.
Ik vind het eng. Luguber.

Blijkbaar bevindt de bron zich in Hamburg.
Maar wat, wie en hoe?
Outbreak in het echt.

Er zouden ook Amerikanen ziek zijn thuisgekomen. Dat zou dan betekenen (volgens mijn simpele redenatie) dat een heel vliegtuig geïnfecteerd kan zijn............................
De besmetting gaat via de wc en de rest is gissen.

Ik schreef in januari, na een aantal onvoorziene natuurrampen, het volgende:
Het is sinister, angstaanjagend. De natuur kent geen wetten en laat zich niet bedwingen.

Ook uitte ik mijn ongerustheid over onvoorspelbare pandemieën. Over virussen en bacterieën die niet te
 beteugelen zijn.

Nee, ik panikeer niet.

Maar dat we anno 2011 met Middeleeuwse toestanden te maken krijgen verwondert en verontrust me.
*************

2 opmerkingen:

Jacqueline zei

Hier en daar wordt gefluisterd over een biologische aanslag.
Zou kunnen ?

Grs. Jacqueline.

Ellen ten Bruggencate zei

Op dit moment vind ik dat een veel te gevaarlijke speculatie.