28 januari, 2013

Dagboek van een loods (29)



==>Maar eerst even dit:
"Goed stuk," schreef iemand naar aanleiding van "Matterhorn.
Maar er zaten twee knoeperts van fouten in. 
Het is de straf die ik verdien voor wordfeuden met zes mensen. Wordfeud en Vert-el-sels gaan ook niet samen.
Ik legde tot twee keer toe echo.
Dat tikte ik ook in mijn stukje. Stom! Dat had ego moeten zijn.<==

*****
28 januari 

Vandaag staat er weer een spannend bezoek aan dok geprogrammeerd.
Ze zal uitsluitsel geven over wel of niet naar Florida.
Maar ook vandaag laten de leukocyten zich nog niet echt zien. Ze zijn 0,12 gestegen.

Bloedplaatjes en hb laten, hoewel nog te laag, wel progressie zien. Transfusies zijn gelukkig van de baan.
We constateren allemaal dat P. weer een "normale" gelaatskleur heeft.

'Ik vind dat u wel moet gaan,' zegt dok. 'Ik ga het nog wel even voorleggen in de groep.' (lees haar baas)

P. krijgt er nieuwe infectie -en virusremmers bij, waardoor het totaal nu naar zeven per dag gaat.

Volgende week nog een "tussencheck" om er zeker van te zijn dat de leukocyten blijven stijgen.

'Dan ligt er ook een brief voor de artsen in de VS klaar en ik geef dan ook nog een kuur voor 't geval u koorts krijgt. Maar dan moet u wel meteen naar het ziekenhuis, hè! Dat weet u, hè?!'

P. laat het allemaal over zich heen komen. Hij vertrouwt erop dat ik alles onthoud wat dok zegt.

"Zo, dan kun je nu de rest regelen," zegt hij in de auto. Hij doelt op autohuur, hotelreservering in Zaventem en een taxi naar Zaventem. Ik blijf terughoudend.

Bijgeloof weerhoud me ervan al die zaken nu te regelen.
Annuleren kost meer tijd dan reserveren.
Ik wacht tot volgende week. Tot het licht echt op donkergroen gaat.


Maar het kan geen kwaad (vast) batterijen te kopen voor de purifiers, die ons hopelijk nog steeds beschermen tegen besmettelijke invloeden in de cabine.
*****

Geen opmerkingen: