21 januari, 2013

We........the people.



Van begin tot einde heb ik naar de inauguratie gekeken.
De inauguratie van een "zwarte" president met vooruitstrevende ideeën, die hij vol passie en zelfverzekerdheid uitsprak.
Gewaagd, waarvoor hulde!

We........the people
oftewel
I have a dream.

Homohuwelijk, klimaatverandering, gelijke rechten, scholing voor arm en rijk..................
Obama zet een sublieme voordracht neer. Hij weet zich omringd door meesterlijke speechwriters.


We........the people
oftewel
I have a dream.

Ik zag (in gedachte) mijn Republikeinse vrienden met gekromde tenen naar de inwijding van "hun" Democratische president kijken. Sommigen zullen de televisie uitgezet hebben. Ik hoorde scheldkanonnades.
En wat had ik vanavond laat graag naar O'Reilly gekeken.

We........the people
oftewel
I have a dream.

Startend met de gospel Glory Glory Hallelujah werd de zwarte toon gezet.
De inauguratie van Barack Obama was voornamelijk een African American feestje. Een bijeenkomst van de civil rights movement.


Aan Beyoncé is alleen haar stem nog zwart.
In tegenstelling tot Aretha Franklin (4 jaar geleden) zong zij het volkslied zonder enige valse noot.
Prachtig!

We........the people
oftewel
I have a dream.

The war is over en de crisis ligt achter ons zijn verdraaiingen van de waarheid die ik opvallend vond.
Vreemd: bij DWDD hoorde ik daar niemand over.
Volgens mij leven we op een borrelende vulkaan, maar die message wilde de president van de VS zijn volk niet meegeven.


We........the people
oftewel
I have a dream,
sprak Martin Luther King op 28 augustus 1963 op de plek waar vandaag de 44ste president werd geïnaugureerd.

Barack Obama deelde vandaag zijn dream met de wereld.

Voor conservatief Amerika begint een vier jaar durende nachtmerrie.
******

Geen opmerkingen: