24 juli, 2019

Chester en Liverpool


Vannacht om half twee schrokken we wakker : onweer.

We waren er op voorbereid, maar Jacky niet. Die werd er bloednerveus van en wist niet waar ze het zoeken moest. Op een gegeven moment is manlief half op haar haar liggen en heeft haar dusdanig toegedekt dat ze geen flitsen meer kon zien en het gedonder gedempt werd.

Het onweer had ook zijn voordelen. Vandaag was het met een max. van 25 graden en bewolking beduidend koeler.

We hadden ons verheugd op Chester. Een Tudor-stadje. 


Althans, zo had manlief het begrepen. 

Integendeel: de hele stad heeft het karakter van Tudor, maar de vakwerkhuizen met afschuwelijke reclames zijn toch echt Victoriaans.

Ik werd er een beetje chagrijnig van. Je verheugt je ergens op en dan blijkt het een tegenvaller.


Om kwart over elf waren we terug bij de caravan.

“Zullen we naar Liverpool gaan?”

Ik was er een paar jaar geleden alleen geweest, tijdens The Open in Hoylake. Toen was ik erg enthousiast: “leuk voor een weekend.”


P. keek niet echt blij, maar zag een hele dag hangen voor de caravan (zonder uitzicht) ook niet zitten.

Het zal toeval zijn geweest, maar we reden in een keer goed, via M53 (Mersey tunnel). We vonden een parkeergarage bij Queens Square en stapten daar op een hop on hop off bus.

Ik vond Liverpool de tweede keer nog leuker. Oud en nieuw staan gebroederlijk naast elkaar. De architecten hebben schitterend werk afgeleverd.


Tja, wat moet ik hier nu over zeggen. Mijn ijsje was nog maar net op of Jacky…..
She picks her moments. Juist toen manlief geen poepzakjes meer had.
U begrijpt…… 


Liverpool bruist, is mooi, gezellig en de musea zijn gratis.

Liverpool heeft geschiedenis.
Van klein vissersdorp naar DE haven van waar men uitvoer naar een ander leven.
Een leven in de VS.


De stad heeft, net als Rotterdam, zwaar te lijden gehad onder de Duitse bommen - maar wist uit het puin te herrijzen.

En de Beatles.
En het voetbal.
"So ferry cross the Mersey."

Kortom - Liverpool heeft mijn hart gestolen.
Ik blijf het een t(r)ip waardig vinden: een weekendt(r)ip!


Morgen naar Yorkshire.
****

Geen opmerkingen: