31 juli, 2019

Doe'nsdag


De weersverwachtingen voor woensdag waren slecht. Aan de lopende band buien.

Maar toen ik om 9 uur opstond was het droog. Wel bewolkt en humid – maar geen regen.
De paddestoelen schieten hier de grond uit. Dat zegt genoeg.

Jacky was volgens manlief niet in orde. Was het het water uit het meer, of had ze toch weer iets verdachts gegeten. Ze was aan de dunne en lusteloos volgens P.

Maar toen ik mijn wandelschoenen aantrok zat ze rechtop in haar mand en keek me vragend aan. Ik hoorde lieve piepjes: “mag ik mee?”

Jacky en in liepen via een public footpath naar Morrisons, de superfijne supermarkt. 


Het pad ging dwars over privé-erven en langs het sportpark.


We waren er zo (15-20 minuten). Manlief kwam met de auto om de boodschappen mee te nemen, maar Jacky en ik wandelden rustig terug.

>>>O ja, even over Morrisons. Waarom vind ik dit een goede supermarkt?

Grote, schone wc’s. Keurige schappen. Versafdelingen. Behulpzame mensen. 

Maar vooral de kassier was heel attent.....en deskundig. 
Hij vroeg of ik de kipfilet in een gratis extra plastic zakje wilde hebben vanwege kruisbesmetting/salmonella. 

In Nl. pak ik uit voorzorg altijd een plastic zakje bij de groenteafdeling en in de VS vraag ik om een papieren zak. Maar deze jongeman van Morrisons verdient het om employé van de maand te worden.


Het bleef droog.
Ik verschoonde de bedden en gooide nog een was in de wasmachine en droger. 

In de middag wisselden zon en regen elkaar regelmatig af.

Er volgde overleg.
Dit is de laatste camping in Engeland.
Vrijdag gaan we drie dagen naar Loch Lomond (Schotland).

Ook de camping in Morvich (buurt van Fort William) is geboekt, maar dan houdt het op.

Wat u nog niet wist is dat wij de terugreis - ik bedoel Eurotunnel - nog niet geboekt hadden.
Tijd om de agenda te raadplegen en een datum te prikken.

Inmiddels heb ik ook dat geboekt, zodat ik me nu op de route terug naar Folkestone kan gaan storten.

Manlief heeft laten weten graag via de, voor ons onbekende oostkant van Groot-Brittannië terug te rijden, maar of Norfolk nou een interessante county is??

Tijd om de gidsen er op na te slaan.
*****

Geen opmerkingen: