31 juli, 2019

De paden op..........



(Het is 3.43 uur en ik zit te worsten met mijn laptop. Het uploaden van de foto's, wat maar gedeeltelijk is gelukt, heeft zes uur geduurd en ondertussen was het blijkbaar tijd voor een grote update waardoor alles vastliep en ik even vreesde dat de boel zou crashen.)

Het had 's nachts geregend en het leek erop dat we in de buurt van Kendal geen goed wandelweer zouden krijgen.

Ik volgde het advies van de C&CC manager op: Grasmere – daar zouden we geweldig kunnen wandelen.


Ze had gelijk, en………………………..het bleef droog. 
Hoewel, wij hielden het niet droog. Na twee uur was ik doorweekt, zo vochtig en broeierig was het.

Maar wat hebben we heerlijk gelopen en wat heeft Jacky genoten. Pootje baden vindt ze heerlijk, maar ze gaat niet zwemmen, zelfs niet als ik de stok ver gooi.

Op alle parkeerplaatsen staan tegenwoordig meters.

Deze was wel heel bijzonder. Althans, wij hadden zoiets nog niet eerder gezien.
Bij het parkeren wordt het kenteken van je auto gefilmd en geregistreerd. Wanneer je vertrekt moet je betalen.

Alleen pakt hij blijkbaar geen buitenlandse kentekens, want ons nummer werd (toen ik het intoetste) niet herkent. Dus vraagt hij hoelang je er hebt gestaan en betaal je naar eer en geweten. 


Vervolgens de benen rust gegund in de auto en onze ogen de kost gegeven.


Het ziet ernaar uit dat we de komende dagen niet van de regen afkomen.

Maar dat risico loop je wanneer je naar het Lake District gaat.



Geen opmerkingen: