22 juli, 2019

De laatste dag in Wales


U hoort mij niet klagen, maar om nou te zeggen dat ik mij prettig voel op deze "camping"....

Volgens manlief ligt het aan de andere kampeerders.
Liverpool en Manchester staan in deze regio. Ander volk dan in Broadway, dat is zeker.

Maar bij nadere inspectie van het was/plas huisje realiseerde ik mij dat het aan de kampeerders is om de boel schoon te houden.

Zo staat deze mop bij de douche. Het is de bedoeling dat je na het douchen hiermee de boel een zwabbert geeft.
Maar het water wordt volgens mij (en aan de bruine kleur te zien) nooit ververst.

Kijk ook eens naar de randen in de douche.
Gooi er een fles bleek of schoonmaakazijn tegenaan en je krijgt een heel ander aanzicht.

Daarom dragen wij slippers.


We rijden het liefst op een doel af. 
Van doelloos toeren wordt manlief zenuwachtig.

Ons doel vandaag was Caernarfon Castle (wij noemen het oneerbiedig Knarfun): het derde en misschien wel het belangrijkste bouwwerk van Edward I in Wales (we hebben ze alledrie gezien). 

De machtige koning liet hier zijn zoon kronen tot Prince of Wales en sindsdien is Knarfun de plek voor de op een na belangrijkste kroning in dit koninkrijk.

De A4085 heen bracht ons dwars door Snowdonia.
Dat maakte alles goed.


Ik was hier, zoals eerder gezegd, een half mensenleven geleden en toen maakte het weinig indruk.
Nu vond ik het wellicht nog minder leuk.
Veel te druk. Veel te kermisachtig en de locatie van het kasteel is niet opzienbarend. Maar wie ben ik.

Het kasteel is groots!!


Ik weet niet waarom ik het niet kan laten: ik moet en zal het hoogste punt bereiken.
Waarom toch? Ik heb hoogtevrees.


Wel indrukwekkend was dit museum.
Een eerbetoon aan de heldhaftige mannen uit Wales die hun leven gaven in WWI.

Moeders fotografeerden hun kinderen in militaire uniformpjes.
De doemdenker in mij dacht meteen aan het zijden draadje waar de huidige wereldvrede aan hangt. Hoe kijken zij over twintig jaar naar deze foto?


De terugweg (A4086) was wellicht nog mooier.

Twaalf dagen Wales liggen achter ons. Wat vliegt de tijd.
Morgen weer naar Engeland (in de buurt van Chester) voor een kort verblijf van twee dagen alvorens we naar Yorkshire reizen.

Hwyl fawr Cymru.
***

Geen opmerkingen: