17 augustus, 2006

Dirk neemt de kuyten

Het enige wat mij aan tekst te binnen schiet is verwerpelijke krachttaal.
Dat lekker voetballertje met die benen waar een olifant doorheen kan, verlaat de Kuip en laat (in voetbaltermen gesproken) een enorm gat vallen.
De Katwijkse smaakmaker, Neerlands beste voetballer van het afgelopen seizoen, vertrekt naar de Beatlesstad. "You never walk alone"
Nee, dat zal wel maar ik blijf achter met een enorme kater en mijn lust om nog een seizoen in de Kuip te zitten is behoorlijk geslonken. Ik ben benieuwd wat de Kamikaze-actie van Feijenoord wordt, want ze zullen met een goed alternatief voor Kuyt moeten komen.
Natuurlijk gun ik het hem van harte, ik was alleen zo van deze voetballer gaan houden.
Feijenoords tegenstanders glunderen, dit is een enorme aderlating voor de Rotterdams club en daar zullen zij van profiteren.
Mijn zoon knijpt opgelucht in zijn handen, hij heeft hier al weken op zitten wachten en 's avonds voor het slapen gaan schietgebedjes gedaan. "De herdertjes lagen bij nachte...." (antwoord red., bij de hoeren)
Zijn gebeden zijn gehoord en nu klinkt er een satanisch 'YES' uit zijn lachende mond. Ben blij dat ik even uit zijn buurt ben.
De lafaard zal wel weer een weddenschap met mij aan willen gaan.
Da' s prima, maar eerst dokken voor vorige seizoen. Ik krijg nog 6 flessen Sambuca van hem, die ik nu hard nodig heb.

Verdomme, shit, kloten, k.t: lieve Dirk het ga je goed!!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Eerlijk gezegd ben ik niet zo van Dirk (z'n spel) gecharmeerd, maar toegegeven; 't is 'n echte 'kuitenbijter', knokt, laat nooit los; kortom 'n mentaliteit waar menig speler wat van kan leren. In die zin is het volkomen terecht dat hij een vaste kracht is bij de Oranje-selectie.Marco v.Basten doet en ziet het goed (denk ik). 't is echt 'n selectie van mannen, die bereid zijn om 'voor- en met elkaar' zo nodig duizend doden te sterven. Dat gel.. met die zogenaamde sterren (en hun allures) moest maar eens afgelopen zijn, heeft hij wellicht op enig moment ge(be)dacht. Mooi verhaal, overigens, deze Kuyt-story.

Ellen ten Bruggencate zei

Mag ik je bij deze danken voor je 3 leuke reacties, Lex. Dat is de beste stimulans die ik kan krijgen.
In de 4 maanden dat ik deze blog aanstuur heb ik al heel wat cartoons geplaatst en veel over sport geschreven.
Ja, natuurlijk zullen er mensen zijn, die mijn grappen niet waarderen, zeker uit SGP-hoek. Maar ook daar heb ik uitgebreid aandacht aan besteed.
Feijenoord is exact de ploeg zoals jij beschrijft en een illustratie voor de R'damse inslag.
"Geen woorden, maar daden en dat met elkaar". Ik hoop je nog vaak op Vert-el-sels te ontvangen.