21 augustus, 2006

Shit happens.

Als dit de voorbode voor de komende week is, sla ik hem liever over.
In een kil, stinkend huisje in Zeeland zit ik mijn tijd te verdoen aan een column die gaat over POEP en PIES.
U kunt nu nog surfen, anders zal U mijn ontlading lijdzaam over U heen moeten laten komen.
In een stukje als dit, zou ik van de ene metafoor naar de andere kunnen springen. Daarmee zou ik echter de situatie ten onrechte bagatelliseren.

STRONT.
Gisteravond heb ik er tot mijn enkels ingestaan.
Donderdag was de boel doorgespoten omdat we regelmatig last hebben van verstoppingen. Nee ....., niet wij. De afvoeren of de riolering.
Nee...... ik gooi er geen maandverbanden of tampons in, ben zuinig met wc-papier en gebruik geen vochtige doekjes.
Scooby likt alle pannen uit zodat er ook geen vettigheid door de gootsteen gaat.
De oorzaak ligt buiten ons directe handbereik ergens onder de grond.
Met de aannemer had ik juist afgesproken dat hij een bypass zou aanleggen waardoor de oude riolering buitenspel gezet zou worden.
Gisteravond, vlak nadat mijn ega naar huis was vertrokken, hoorde ik een onheilspellend geblub.
Ik trok de WC door en stond, voor ik er erg in had, in troebel water. Tegelijkertijd spoot er het één en ander, niet te omschrijven goed, uit het doucheputje.
Enfin, het was malaise alom en ik ben er uren mee bezig geweest. Door steeds maar door te trekken bleef de troep uit het putje komen waarmee ik hoopte de verstopping te doorbreken.
Maar doordat het water tevens onder de WC-pot uitspoot moest ik ook nog eens lozen.
De nodige ontstoppingsmiddelen hebben ook niet gewerkt zo bleek vanmorgen.

En dus zit ik nu weer op de drollenvanger te wachten die de boel weer moet doorspuiten.
Buiten regent het en ik doe mijn behoefte op een emmer welke ik straks keurig in de openbare wc van de jachthaven zal legen.
Scooby kijkt mij, vanuit haar mand, meewarig aan.
Ik wou dat ik een hond was, dan kon ik nu alles gewoon buiten in de tuin doen. Open en bloot.

Het zou een ideaal moment zijn om door te gaan met mijn boek, maar mij ontbreekt nog steeds de drive, de inspiratie.
Bij dit stukje zocht ik nog passend plaatje, dus typte ik het woordje poep in.
Wat je dan allemaal wel niet tegenkomt; van spreekbeurten over poep tot poepseks.
Maar ook deze site, die wel leuk is voor diegene die zijn/haar ontlasting wil benoemen.
http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll007/h_nl_poepvorm_800.htm

Wat ik ook tegenkwam was een link naar een filmpje dat ik enkele maanden geleden op Canvas had gezien.
Meerdere malen had ik het als een leuke anekdote aan vrienden verteld.
Wij dachten dat het "echt" was.
Enfin, kijk zelf maar.
http://users.pandora.be/flippo/inmijnpoep.htm

Het illustreert deze dag ; shit.........ik ben erin gestonken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een poepgoed verhaal. Het filmpje van het Belgische echtpaar kende ik al; erg geestig. Een mooi (nou ja, mooi !) voorbeeld van hoe mensen zich laten manipuleren en misbruiken. Ik hoop wel dat je zelf snel uit de problemen bent.

Ellen ten Bruggencate zei

Wist jij ook dat het geënsceneerd was? Daar kwam ik vandaag via die link dus achter.