08 augustus, 2006

Mij niet gezien

Vandaag trouwen Katja en Thijs en ik wens hen mede namens al mijn lezertjes een geweldige dag en een heel gelukkig huwelijk toe.
Hoewel?
Wij hebben hier thuis al een goed gevulde weddenschapspot op de schoorsteenmantel staan. Op die pot staat in goud geschreven:
"Hoe lang Thijs en Katja ?".
Onze zoon geeft ze hooguit 9 maanden,.... inderdaad de volledige draagtijd.
Een andere tv-bom heeft het goede voorbeeld gegeven door na twee maanden het boterbriefje in de haard te gooien. Mariska H. heeft haar trouwring alweer laten omsmelten tot haak, waarmee ze op een volgend onnozel slachtoffer aast.
Katja belde mij vorige week hoogst persoonlijk op, nadat ik negatief bedankt had voor de eer.
De huwelijksannonce was overigens zeer orgineel. Je moest zoeken in de Gele Gids onder de rubriek 'huwelijksfeest'. Had je de juiste pagina te pakken, dan kon je de uitgebreide annonce lezen.
Erg grappig, heel leuk.
Maar Katja, liet het er dus niet bij zitten en trachtte mij op andere gedachten te brengen.

" El, kom nou joh. Het wordt heel gezellig, veel BN' ers waar je weer pittige stukjes over kunt schrijven. Jij hebt de primeur, dat beloof ik je.
De bladen moeten wachten tot ik hen wat wazige prentjes mail, maar jij mag vanuit het kasteel je blog bijhouden. Thijs heeft een kamer met internetaansluiting voor je geregeld. Werken op locatie heet dat.
En natuurlijk is er veel drank en lekker voedsel. "
Die laatste zin trok mij bijna over de streep, maar ik verweerde mij zeer manmoedig.
" Kat nee, ik blijf thuis, ik doe niet mee aan al die poenerigheid en ik vind je een hypocriete tante ", spuugde ik er in één keer uit.
"Je komt op de televisie met zielige, ondervoede weesjes maar je organiseert ondertussen wel drie dagen ongelimiteerd zuipen, vreten, dansen en alles wat God verboden heeft. Je valt mij zwaar tegen Kat ".
Toen was het even stil.
Ik vervolgde: " kijk ik vind jou en Römer top en ik wens jullie alle geluk in de wereld ( waarbij ik glimlachend naar de wedpot keek ), maar dit noem ik geen intiem feestje meer. Drie dagen opgescheept zitten met die glamoureuze, leeghoofden? Mij niet gezien, geef mijn portie fois gras maar aan de chowchow van Georgina".
Nog voor ik uit kon praten viel Katja mij, zoals gebruikelijk, in de rede.
" Ik ga je hangen El, ze knallen de champy en gaan op ons toasten ", klonk het uit haar schorre keel.
" Dikke kus voor jou en P ".

En dus werd ik gehangen en hoorde ik een toettoettoet toon. Ineens schoot het door mij heen: 'gelukkig hoeft ze niet achter het stuur.'

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie ironie. Ach, je moet wat - in deze wereld - om op te vallen.
Ik geniet liever van wat zo langzamerhand voor de meesten aardbewoners (of ben ik te negatief) van nul en generlei waarde is. Gewoon, wandelen of fietsen in je eigen omgeving. Vraag ongeacht welke (jonge ?!?!) Nederlander iets over z'n eigen woonomgeving en hij/zij zal je mobielbellend (en maar klagen over geldtekort) vanuit Turkije of 'n ander 'resrort-achtig land' het antwoord schuldig blijven. Over ironie gesproken ;-)

NB : Tip voor 'n zeer goede digitale camera. De Panasonic, Lumic, DMC FZ7. Zie op :
http://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_6921.html
LET OP. Even overal op internet surfen loont de prijsmoeite !
Er is nl. alweer 'n nieuwer (FZ50)type. Maar de FZ7 heeft voldoende megapixels (6), voor prachtige afdrukken(zeer goed t.e.m. 20X30) en zelfs tot 30X40 meer dan acceptabel. Marijke (m'n levensmaatje) fotografeert er al maanden mee, is al hemelaal gewend aan wat eens moeilijk leek (bediening e.d.) en maakt schitterende opnamen. Ja, die moet je uiteraard zelf maken (mensen denken vaak, dat de camera het doet). Kijk ook eens op :
http://www.kelkoo.nl/ctl/do/search?siteSearchQuery=dmc+fz7&catId=124901&fromform=true