30 augustus, 2006

Heldin van weleer

Mag ik de ouderen onder U nog even herinneren aan deze geweldige vrouw. De jongere lezers laat ik graag met dit (helaas veel te vroeg overleden) VVD zwaargewicht kennis maken.
Mr. A. Kappeyne van de Coppello, 1936 - 1990.
In de periode 1971-1990: lid Tweede Kamer, staatssecretaris, lid Raad van State.
Zij was mijn heldin, ik stemde op haar, zij was de VVD.
Je krabt je toch wel tot bloedens toe achter je oren als je bedenkt wie nu de "grote" vrouw bij de liberalen is.
Ik stem niet op de VVD, ik walg van de VVD en dat is grotendeels te danken/wijten aan Rita Verdonk. Rita Verdonk kan nog niet in de schaduw van Annelien staan .
Zij was de juridisch expert van de partij, een ongelooflijk intelligent mens, die wars van publiciteit was. Ze stond aan de progressieve kant en ijverde met al haar kennis voor het liberale denkgoed.
Door haar gevoel voor humor en ijzersterke inbreng in het debat werd ze alom zeer bewonderd. http://www.parlement.com/9291000/biof/01684

En nu is er weer gedonder over de kieslijst. De VVD doet er alles aan om in de belangstelling te blijven. Ik weet niet hoeveel trucjes er nog in hun doos zitten.
De zogenaamde coryfeeën verlaten de Tweede kamer en een paar oud OM'ers willen erin. Docters van Leeuwen wil niet op 10, potverdorie het nummer van de legendarische "Kromme".
Fred Teeven (ooit Leefbaar) stapt over van het OM naar de liberale fractie en wordt beloond met een 5e plaats, maar dat rugnummer wilde D.v.L. ook. Die is nu boos en verontwaardigd opgestapt.
D.v.L. is tweemaal het formaat van Teeven, dus moet hij ook genoegen nemen met 2 x 5=10.
Ben ik nu flauw en kinderachtig?
Misschien wel, maar ik verplaats mij in de "liberale" gedachtengang, voor zover ik die kan volgen.

Waar doet mij dit toch aan denken?
Aan het kiezen van je teamgenoten tijdens de gymles.
Ikke, ikke, schreeuwde je langs de kant in de hoop gekozen te worden.
De aanvoerder van het team had de macht en koos ook dienovereenkomstig. Het was een spelletje van verkorenen en afvallers.
Aan de uitslag van de wedstrijd kon je afleiden welk team het sterkst was en wie de best keuzes had gemaakt.
Politiek is een spel.

Let the games begin. May the best team win.

Geen opmerkingen: