21 augustus, 2006

Piepzak, poepzak

Ik heb net mijn laatste emmertje geleegd, waarbij Scooby de gelegenheid kreeg haar opgehouden behoeftes te lozen in het hoge helmgras op de dijk.
Ze liep wel erg snuffelend naast mij waardoor mijn emmertje met deksel nogal veel aandacht trok.
Maar ik ben Lex en andere geïnteresseerden een uitleg over de afloop verschuldigd.
De drollenvangers arriveerden uitgeput en enigszins geagiteerd om 18 uur bij de plek des strontheils. Met mijn vriendelijke woorden en 'een biertje voor later' wist ik hun humeur 200% op te krikken.
Het doorspuiten hielp maar tijdelijk, het water liep weer even hard terug.
Ik zenuwachtig?.....................ja.
Uiteindelijk, na camerawerk, bleek dat er een losgeschoten rubber in een verbinding zit waar papier achter blijft hangen. Het probleem zit dus helaas in huis onder de vloer.
De prop is gelukkig weggespoten, maar de oorzaak niet.
Nu mag iedereen die papier gebruikt dit na gebruik in een plastic zakje doen, dichtknopen en vervolgens in de daarvoor aanwezige emmer deponeren. Het briefje hangt er inmiddels.
Het is een tijdelijke oplossing totdat wij besloten hebben wat wij met het badkamertje / wc gaan doen. Het stond in onze lange-termijn-planning dat de badkamer vernieuwd moest worden. Nu we weten dat de vloer een keer onvermijdelijk open moet, slaan we twee vliegen in één klap.

Morgen ga ik terug naar Rotterdam zodat ik nu vast kan oefenen met de zakjes.
Liever dat dan die piepzak waar ik sinds gisteren in zat.

Geen opmerkingen: