20 januari, 2008

Creativiteit en lef

Ze krijgt liever applaus voor haar kookkunst dan voor een optreden. Zo zei Annet Malherbe (van Warmerdam) in het AT5 programma Eten met Bianca, terwijl er lekker gekookt werd in haar keuken.

Vrijdagavond was de veelzijdige actrice te gast bij De Wereld Draait Door. (na 34 minuten). Matthijs van Nieuwkerk heeft, volgens mij, vrij entree bij de familie van Warmerdam. Immers, hij is bestuursvoorzitter van de stichting Orkater - het muziek/toneelgezelschap waar ik graag naar toega (zie Links).

Maandag doet Annet (eenmalig) mee met the Boys in the Band, dat optreedt in het Amsterdamse Bellevue. Het programma draait om het prachtige, succesvolle 'Bloedband', dat wij eerder dit seizoen zagen.
----
Annet kan goed zingen, zo weet ik uit 'De Verschrikkelijke Moeder'.
Matthijs blijkbaar ook. Daarom vroeg hij waarom ze dat niet professioneel doet.
Annet antwoordde nuchter: 'omdat ik daar mijn geld niet mee kan verdienen'.
Een klaar- en eerlijk antwoord, waar ongelovig en lacherig op werd gereageerd.
----
Ze nam plaats achter de drums en zong (begeleid door the Boys, o.l.v. Vincent van Warmerdam) de Beatlesrocker 'Why don't we do it'. Geweldig.
----
Gevolg?

Ik bestelde meteen kaarten.

Geen opmerkingen: