15 januari, 2008

Nevenblog

Toevallig kwam ik op de site van mijn neef Jan ten Bruggencate (wij noemen hem altijd nog Jim). Hij is in 1948 geboren als oudste zoon van mijn vaders broer Jan.
De familie emigreerde in datzelfde jaar naar Canada en vervolgens naar de V.S. Mijn oom werkte bij Libby's, voor welke hij o.a. op Molokai werd gestationeerd.

Jim is er - na wat verdere omzwervingen van zijn ouders - naar teruggekeerd. Hij is helemaal vergroeid met Hawaii. Als kind maakte hij enorme indruk op mij, omdat hij altijd op blote voeten liep. Ook als hij op 'het vaste land' was.
Hij woont op Kauai en is journalist bij de Honolulu Advertiser.

Als iemand iets van deze 50ste staat weet, dan is het Jim wel. Er is het nodige van hem gepubliceerd.

Hij is trots op zijn roots en noemt zich daarom ook Jan, dat hij op z'n Nederlands uitspreekt.
Bij deze, vooral voor natuur - en cultuurliefhebbers zijn site: http://raisingislands.blogspot.com/

Geen opmerkingen: