31 januari, 2008

The Bookfinder

Vorig jaar kreeg ik van mijn zoon, de golfpro, een speuropdracht mee. Hij heeft een aantal jaren geschiedenis aan de UVA gestudeerd. Hoewel hij de studie niet heeft afgemaakt, de liefde is gebleven.
Zo bouwt hij langzaam aan een eigen bibliotheek oude golfboeken.

Die zijn in Nederland zeer schaars, dus gokte hij op Amerika.
Voor mij was het een uitdaging om aan zijn wensen te voldoen.
Het lukte.
Dankij Sandy - the Bookfinder - Portella, bracht ik een first edition (met aantekeningen) uit 1899 mee naar huis. Het boek was in perfecte staat. Ze had het in California gevonden.

Jacob was dolblij, maar had er ook een beetje de smoor in dat het mij was gelukt dat boek op de kop te tikken.
Een maand geleden maakte hij (volgens eigen zeggen) een onmogelijk lijstje.
De e-mail naar Sandy was snel gestuurd.

Na twee dagen kreeg ik antwoord. Ze had zelfs meerdere exemplaren gevonden. Prijslijst, jaartallen, welke edition en de conditie van het boek: Jacob kon kiezen.

Shipping is mogelijk, maar dat is in ons geval niet nodig.
We gaan ze even ophalen.

Geen opmerkingen: