20 januari, 2008

Kokker-ellen (3) DIJON PORK CHOPS Slowcooker

DIJON PORK CHOPS
1 10¼ oz. blik champignoncrème soep (ik nam 1 blikje Cambell)
¼ cup Dijon mosterd
¼ cup droge witte wijn of kippenbouillon
1 teaspoon gedroogde tijm
1 teen geperste knoflook
¼ teaspoon gemalen peper
5 middelgrote, geschilde aardappelen in zessen gesneden (ik nam vastkokend)
1 gesnipperde ui (middelgroot)
4 flinke haaskarbonades (ik nam filets)

Alle ingrediënten – behalve het vlees – mengen. In de slowcooker doen en daarop het vlees leggen.
Laag 7 uur – hoog 3½ uur.
Hier kan je allerlei groenten bij serveren. Ik maakte een frisse tomatensalade - simpel, met een olijfolie/balsamico-azijndressing (zeezout, zwarte peper en natuurlijk een theelepel suiker).

Dit is typisch zo'n recept waar je van alles aan toe kunt voegen, zoals verse champignons. Volgens mij zijn kipfilets ook een goed alternatief.

Wij dronken er een heerlijke gekoelde witte Lugana bij (een droge/fruitige Veneto wijn uit de Garda-streek).


Jammie!
Op internet is alles te vinden. Zo ook een afbeelding van het receptenboek waaruit ik deze gerechten haal.

Geen opmerkingen: