27 mei, 2019

De juiste keuze


Eindelijk......eindelijk wist ik op wie ik moest stemmen.
Ondanks dat ik zeker tot de groep EU-criticasters behoor en regelmatig een verwensing richting Brussel uit - toch zie ik het belang van een goed bondgenootschap.

Een Rotterdamse liberale vrouw: ze werd me op een presenteerblaadje aangeboden.
Zelden heb ik zo zelfverzekerd het vakje rood gekleurd.

Zelfverzekerd en opgelucht.

's Avonds proostte ik op Frans Timmermans en verbaasde ik mij over de voorbarige conclusies, ja ook van gerenommeerde journalisten.

Zij die deze verkiezingsuitslag zien als het begin van het einde van de populisten begrijpen er volgens mij niet veel van.

Anti EU'ers hebben niet gestemd!! Die fout begaan ze niet nog een keer.

Ja, de SP heeft het aan zichzelf te danken dat ze geen zetel meer hebben in het Europees parlement en tegelijkertijd zal Frans Timmermans zich in zijn Brusselse fauteuil kapot lachen.

Zondagavond bleek dat er te vroeg gejuicht was.
Rechts, anti-EU heeft gewonnen.

De Nederlandse uitslag wijkt duidelijk af.
In andere landen is men WEL gaan stemmen - op extreem.

Het lijkt mij evident dat Brussel zich achter de oren moet krabben.

Wil dit niet uit de hand gaan lopen, dan dienen de inhalige eurocraten per direct plaats te maken voor hardwerkende, serieuze parlementariërs die het beste voor hebben met Europa.

En toch blijft het knagen: wat was er mis met de Benelux en de EEG??
*****

Geen opmerkingen: