25 mei, 2019

"Wanneer heeft u voor het laatst gehuild"


Zomaar een dag in 2023.

"Op 24 mei in 2019," zegt Theresa May.

'Wat weet u dat nog goed mevrouw.'

"Ja, het waren geregisseerde tranen - ik had bijna drie jaar geoefend."

'Kunt u dat uitleggen?'

"Hahaha, ja - thuis liet ik de tranen de vrije loop. Maar dan wel op de wc, daar waar niemand ze zag. Het waren geen tranen van verdriet. Mijn tranen smaakten bitter zuur. Boze tranen. Tranen van een verliezer. Dat verdomde Lagerhuis."

'En die tranen op 24 mei - 2019 dan?'

"Die waren voorgeschreven. Ik heb daar heel hard op moeten oefenen. Ze moesten op het juiste moment komen. En ik moest me op het juiste moment afdraaien van de pers."

'Hoezo?'

"Nou, ze kwamen niet echt.........Geen oogvocht, bedoel ik. Ik trok een huilgezicht, maar die tranen wilden niet komen. Daarom draaide ik me snel af. Zodat iedereen zou denken dat ik mijn emoties niet wilde tonen."

'Dus eigenlijk is het een mislukte actie geweest?'

"Nou nee. De hele wereld had het over dat moment. Daar ging het toch om."

'Dus gelukt?'

"Nou nee, ook niet helemaal."

'Niet iedereen is in uw tranen-act getrapt?'

"Nee, die vervelende blogster in Rotterdam prikte dwars door mijn emo-ballon."
****

Geen opmerkingen: