31 mei, 2019

Vakantie plannen



Vandaag ontvingen we het clubboek en de map van de Britse Caravan Club.

The Caravan Club

Officieel heet het nu Caravan & Motorhome Club, maar toen mijn ouders lid waren (jaren '80) waren er nog nauwelijks motorhomes (campers) of die werden geweerd.

Ook ben ik lid geworden van de concurrent: 

CCClogo

Juist ja, voldoende keuze. Aan het eind van het seizoen zullen we bepalen met welke club we verder gaan.

In ieder geval wordt maar weer eens bewezen dat de Britten kampeerders bij uitstek zijn.

We gaan in het hoogseizoen, dus durf ik niet op de bonnefooi te reizen.

"Ga je nu alles bespreken?"
Er klinkt "daar heb ik geen zin in" in die vraag.

Echter, na een aantal met "sorry, we're fully booked for that period" antwoorden weet ik dat ik door moet zetten.

Ja, we willen in naturrparken staan.
Ja, we willen aan de kust staan.
Ja, we willen cultuur en geschiedenis snuiven.

Nou ja, wij zijn natuurlijk niet de enigen die dat willen.

De grote clubsites van de Caravan club vind ik behoorlijk aan de prijs. Natuurlijk is het hoogseizoen en krijgen we nergens de korting die de Italië- vakantie zo betaalbaar maakte.

Maar de Certificated Locations (oftewel bij de boer) zijn veel goedkoper en liggen op de prachtigste locaties.
Heerlijk om daar in te grasduinen en contact met die mensen te maken.
Het zijn kleine, niet commerciële sites, waarvan de meeste wel electriciteit leveren en sanitaire voorzieningen bieden.

Mijn geografische kennis krijgt eveneens een enorme opkikker, want hoewel ik uitstekend mijn weg kan vinden in the UK, al die counties kende ik niet uit mijn hoofd.


Vooralsnog winnen de boeren van de Caravan Club het.
*****

Geen opmerkingen: