03 mei, 2019

Perugia


Vol verwachtingen reden we naar Perugia.

Iets te veel verwachtingen, want om er te komen is een hele toer. We lieten ons leiden door een gidsje en parkeerden de auto in een grote parkeergarage -Piazza dei Partigiani.
Vervolgens moesten we maar liefst vijf lange roltrappen nemen om uiteindelijk in een donker gewelf terecht te komen. Het was razend druk in het oude centrum en wij liepen er een beetje sip te zijn.
Was dit het nou??

Zijn we verzadigd? Verwend?
Bologna, Florence, Siena, Chianti, Volterra, Montepulciano……

Italië is één groot openluchtmuseum. Van Perugia hadden we meer verwacht, dat kan wel eens gebeuren. 


Achteraf kwam ik er achter dat we rustig met de auto naar boven hadden kunnen rijden: er waren zat parkeerplaatsen.

Onderweg deed ik boodschappen bij de Coop (kwalitatief vind ik dat tot nu toe de beste supermarkt).
Manlief nam een verkeerde afslag en toen verdwaalden we. “Ik blijf het meer maar volgen,” zei hij.
Maar dat is 55 kilometer.

We dronken thuis thee en zijn toen een ijsje gaan eten in Casteglione del Lago (ons dorp met heerlijke winkeltjes).


De weersverwachtingen voor de komende dagen zijn ronduit slecht. We gaan ons bezinnen op hoe het nu verder moet en vooral waar we naartoe gaan. 
Puglia (zoals gepland) of de Amalfi kust??

We zijn qua tijd halverwege. Veel senioren die we op deze camping ontmoeten gaan naar Puglia om vervolgens over te steken naar Griekenland – weg van het slechte weer.

Ik heb niets met Griekenland, noch met Spanje. Ik hou van Italië, van de mensen hier en vooral van de cultuur en het eten.

Vorig jaar liepen we in Florence te puffen van de warmte op Koningsdag. Nu brandt de kachel.

We drinken een fles Montepulciano en eten tuinboontjes met uitgebakken pancetta. Dat klinkt toch veel lekkerder dan speklappen??
*****

Geen opmerkingen: