14 mei, 2019

Hangdag


De zon scheen, dus vloog ik mijn bed uit en verzorgde (nadat ik de bedden had afgehaald) een uitgebreid ontbijt buiten.

Het zal hooguit 12-14 graden zijn geweest, maar we moesten en we zouden buiten eten.
Daarna haastte ik mij naar de twee wasmachines en propte er de lakens in. Toen ik met een lading handdoeken terugkwam stond er iemand met een tas vol vuile was bij "mijn" machine. Een Nederlandse die vroeg of ik klaar was.

Dat irriteerde me: "Nou, de was komt niet droog uit de wasmachine, lijkt me."

'Ja, en die ander is ook bezet.' Goed opgemerkt.

"Het is mooi weer, dus dan wil iedereen wassen."

Dat bleek inderdaad het geval. Mijn aardige Nederlands/Zwitserse buurvrouw wilde ook gaan wassen. De drammevrouw heb ik niet meer gezien bij de wasmachines. Wel zag ik veel dames ouderwets een wasje doen bij de kraan. Ook ik zette wat donker spul in de week.

P. gaf aan dat het 's middags wel wat "minder" kon worden, dus zodra de droger vrijkwam heb ik die voor anderhalf uur laten draaien, ook de handgewrongen donkere shirts en broeken gingen erin.
Een actieve, huishoudelijke dag.


De geplande wandeling naar Iseo kon daardoor niet doorgaan. De dekbedhoezen droogden aan de lijn en toen ik de dekbedden erin wilde doen stootte ik een fles Witte Reus om. Een grote plas kleverig wasmiddel lag op de mat.

P. kwaad en mopperend op zijn hyperactieve vrouw. Ik: "hup het meer in! Deed Pa ook altijd. En dan drogen op het muurtje."

Tja, nu we hier blijven zult u het vaker moeten doen met mijn dit soort leuterblogjes. Het is niet anders.

Ik stelde voor om een tas in te pakken, de caravan af te sluiten en een paar dagen naar Rome te gaan met de auto. Maar ook in Rome is het weer niet best.

We hebben sinds gisteren Britse buren met een camper. 
Ik ben toch zo blij dat wij niet voor de camper gekozen hebben. 

"Campers" zijn onrustig. Ze blijven nooit ergens langer dan drie dagen.

Vooral het gebrek aan leefruimte vind ik een nadeel. 
De Britse buren hebben geen fiets bij zich. Dus moeten ze met de camper weg, of te voet. Daar zijn ze zelf ook niet blij mee.

De supermarkt is prima aan te lopen, maar niet wanneer het regent. Ook moeten zij iedere avond de zitplaatsen ombouwen tot bedden.
Neen, ik ben blij met ons kant -en klare huis op wielen. Het geeft veel meer rust en comfort.


Och, kijk daar: een drollator.
****

Geen opmerkingen: