02 mei, 2019

Montepulciano


Eindelijk 12 uur zon!! 
De jas was nog wel nodig, want boven de 20 graden kwam het niet.

We begonnen eerst met het moddervrij maken van de caravan (aan het eind van de middag zetten we de auto in de wasstraat). 

Ruim na tienen reden we naar Montepulciano en dus waren we weer even in Toscane. We parkeerden de auto daar waar eigenlijk alleen ruimte was voor Fiatjes 500.

Bij P1 was ook markt. Daar kocht ik een pondje olijven zodat ik wisselgeld had voor de parkeermeter.
De steile klim bracht ons in beeldschone straatjes en steegjes vol vinotheken, souvenirwinkels, lekkere winkels en knusse eetgelegenheden. 

Wij stapten ergens naar binnen waar het verleden nog duidelijk voelbaar was. Heel toevallig konden we zo aanschuiven aan een tafel met een prachtig uitzicht. De prijs viel enorm mee, dus weer trakteerde ik mijn man (uit mijn statiegeldpot) op een lekkere maaltijd die we wegspoelden met een overheerlijke Montepulciano. Wat een perfect moment.


Maar toen liep de parkeermeter af en bleken we het mooiste nog niet gezien te hebben: Piazza Grande.
Een plaatselijke winkelier wees ons de weg. We moesten de auto op P8 zetten.
Zo gezegd, zo gedaan.


Ik heb weer eens een toren beklommen, die ik drie jaar geleden met mijn dikke kont niet aan had gekund, terwijl man en hond beneden op de kerktrappen zaten te wachten. Dat zijn beslist de mooiste foto's van de dag geworden. Wat een uitzicht!

Een stadje waar ik zeker naar terug wil keren, vooral vanwege het niet te hoge toerisme-gehalte.

Blader mijn FOTOALBUM maar eens door.
****

1 opmerking:

Jacqueline zei

ZON ! Mooie uitzichten.Genieten van de foto,s.
Wat een land hè.
Bedankt voor het meelezen.
Nog een mooie tijd wens ik u beiden.
Jacqueline.