18 oktober, 2006

Amsterdam - Den-Haag: 2 - 11

Twee jaar na de moord op Theo van Gogh komt wethouder Aboutaleb met beschuldigingen aan het adres van Rita Verdonk.
Nu ben ik nooit gecharmeerd geweest van deze minister. Daarentegen droeg ik Aboutaleb een lauwwarm hart toe. Zijn positie na 2/11/2004 was niet makkelijk en zijn opstelling bekorte hem in zijn bewegingsvrijheid.

Nu begaat hij m.i. toch een enorme blunder en ik vraag mij af waarom?
Als het vanwege de verkiezing is, dan vind ik het heel kortzichtig want dit is in het voordeel van Verdonk en dus de VVD.
En waarom zo vlak voor 2 november en twee jaar na dato? Ik kan er echt met mijn verstand niet bij en volgens mij heeft Aboutaleb het even verloren, zijn verstand dus.
Hij verklaarde gisteren bij P&W waar het hem feitelijk om ging: Verdonk zou in haar hoedanigheid als minister nooit in Amsterdam zijn geweest. Zij bekommert zich niet om de grote problemen die de hoofdstad kent, was zijn beschuldiging.
Dat hij haar (persoonlijke) woorden op de Dam interpreteerde als een politiek statement is iets wat toch niet twee jaar later komt bovendrijven? Waarom heeft hij haar daar indertijd niet op aangesproken?

Ik kon kiezen tussen Pauw en Witteman met een, in het nauw gedreven, Aboutaleb of NOVA met Theodor Holman, die nogmaals de feiten op een rijtje zette en daarin niet afweek van eerdere verklaringen.
Het werd het laatste
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=4693&selectArchiveDay=3
Rita Verdonk woedend op Achmed Aboutaleb
Tot op heden weigert Aboutaleb zijn excuses aan te bieden, zijn woorden zouden zijn verdraaid of verkeerd geïnterpreteerd.
Sorry seems to be the hardest word.

We zullen tot 22 november nog bedolven worden onder dit soort acties, beschuldigingen en schandalen uit het heden en het verleden. De kiezer zal dan moeten uitmaken wiens nest het schoonst is gebleven. Politiek Den-Haag is één grote vuilnisemmer, waar steeds meer rotzooi bij komt.
Over ruim een maand wordt hij geleegd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, op wie (of welke partij) gaan we straks op 22 nov. stemmen. Vandaag eens naar het programma van EenNL gekeken. Ik moet zeggen, er staan heel wat goede progr.punten in en duidelijke oplossingen. Uiteraard ook punten, waar ik het niet mee eens ben. Maar ja, de laatste bevinding doe je bij elk partijprogram op. Ik hou Marco en z'n companen nog even wat langer tegen het licht. 'n stem op 1 v.d. grote 3 partijen brengt sowieso weinig of geen verandering met zich mee. Maar goed, dan stel je jezelf weer de vraag, of je dat wenst; ja of nee ! Ik ben er nog niet uit.

Ellen ten Bruggencate zei

Ik weet het ook nog niet, Lex. Het liefst zou ik deze ronde aan mij voorbij laten gaan, maar ik ben heel erg VOOR stemmen. Het een democratisch GOED, dus ik MOET.
De beslissing neemt waarschijnlijk pas in het stemhokje.