07 oktober, 2006

Martin Bril

Blijkbaar zijn de politieke partijen druk bezig met ledenvergaderingen,
bijeenkomsten en alles wat te maken heeft met de komende verkiezingen.
Het interesseert me ook geen bal, al maak ik me er wel druk om. Ik weet niet op wie ik moet/ga stemmen.
Mijn programma wijkt van alle partijen af.
Wilders had, volgens Martin Bril, 31 toehoorders op een bijeenkomst in Limburg (vlakbij zijn woonplaats Venlo) en dat is een triest vooruitzicht.
Lees: http://www.martinbril.nl/archief/2006/10/een_kruispunt_i.html

Martin Bril is columnist bij de Volkskrant, maar tegenwoordig mag hij zich ook politiek deskundig uitlaten bij de wereld draait door. Ik meen dat hij daar wekelijks op donderdag te gast is.
Bril stond altijd al hoog op mijn top 10 columnistenlijstje vanwege zijn makkelijke, humoristische manier van schrijven. (Zelf)spot en relativeringsvermogen is iets wat iedere, goede columnist in zijn pen moet hebben zitten.

Hij gaat alle bijeenkomsten (van Appingedam tot Terneuzen) af, bezoekt persconferenties en bericht daar op zijn eigen ironische, maar ook ter zakenkundige wijze op.
Kortom, ik hoor en zie Bril graag. Hij slaat met zijn analyses regelmatig de spijker op zijn kop en maakt de verkiezingcampagne voor mij nog een beetje dragelijk. Da`s toch knap, nietwaar?

Geen opmerkingen: