17 oktober, 2006

Arme Mark

Rutte (VVD) wil aandacht (uit het Parool van 16/10)

DEN HAAG- Vreest VVD-lijsttrekker Mark Rutte vermalen te worden in de strijd tussen JanPeter Balkenende en Wouter Bos?
Ongeveer vijftig journalisten kregen een brief met een schreeuw om aandacht. "Hoewel ik heel goed begrijp dat de macht van de grote getallen prioriteit krijgt, vraag ik toch aandacht voor onze inhoudelijke campagne";schrijft Rutte.
"Ik hoop daarom dat je die op zijn eigen merites wilt beoordelen en daarover ook bericht."
De brief geeft informatie over de campagne.
"We hebben een kraakheldere strategie."
Rutte vertelt over de rol die kopstukken Rita Verdonk, Henk Kamp en hijzelf krijgen. Hij verdedigt de keuze voor het CDA en tegen een coalitie van die partij met de PvdA. "Ik ga het gevecht vol aan om zo'n centrum links kabinet te voorkomen." "Blijf ons kritisch en naar ik hoop ook inhoudelijk en opbouwend volgen", voegt hij eraan toe.
Dat is geen kritiek op de pers, aldus Ruttes woordvoerder. De vraag of Rutte bedoelt dat er te negatief over deVVD wordt geschreven zijn volgens de woordvoerder 'tekstexegese'.
"Het is geen verwijt of zo. We zijn zeer tevreden over journalisten."

"Nou Mark bij deze dan, hoor jongen. Arm moederskindje, krijg je te weinig aandacht? Ik heb nota bene de po naast mijn Berend Boudewijnstoel staan omdat ik je van Vroeg de Leeuw tot Binnenhof tot Rondom 9 tot Mix tot Peuterjournaal tot Blaf tot Den-Haag Gisteren tot Haagsche Vrouwen tot Veel te Laat op de buis zie. Daar wordt ik letterlijk onpasselijk van want ik vind je nou niet bepaald een lekker ding en nu gedraag je je nog zielig ook. Pathetic !!
Je bent als een zacht gekookt ei dat over de houdbaarheidsdatum heen is. Daar kan mijn maag slecht tegen.
Goed, Vert-el-sels heeft bij deze aan je vraag voldaan. Mij hoef je dus niet meer te bellen".

Niets te danken, graag gedaan.
Effe een raampje open zetten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ach ja, het sociale karakter van de VVD is toch al iets van : "Je mag blijven slapen, maar dan wel in de schuur; zonder verwarming slaap je namelijk beter". En heel veel mensen weten dat het nog waar is ook (niet dat van de schuur, uiteraard). 't is altijd 'n kwestie van, hoe slim je de boodschap brengt(en verpakt). Ik hoop straks op 22 nov. dat veel mensen er nu eindelijk eens doorheen kijken.