09 oktober, 2006

VARA

Wij keken vroeger thuis niet naar de VARA, dat was rood. Wij lazen de AVRO-bode en keken ook naar die omroep.
Mijn ouders waren wat dat betreft nogal kortzichtig en bekrompen, maar zo was het in die tijd (jaren 60) nou eenmaal.
Om eerlijk te zijn is de VARA op dit ogenblik één van mijn favoriete omroepen.
Zo keek ik ook gisteravond, zij het met enige verbazing en irritatie. Dat heb ik in een e-mail gezet en verstuurd naar Hanneke Groenteman. Zij is niet of nauwelijks meer op de televisie te zien, doch wel op de radio en natuurlijk is haar eigen website meer dan het bezoeken waard (zie links). Hanneke is zeker een "ervaringsdeskundige" of "kenner". Trouwens dat laatste woord mag ik van mijn zoon niet meer gebruiken, dus doe ik het wel.

Zit ik geboeid enorm te genieten van Paul de Leeuw en lig ik in mijn eentje dubbel van het lachen om de situatie met Adje en Shorty (waardoor manlief verstoord in pyjama de kamer binnenstormt), is op 3 nota bene the Sopranos aan de gang. Weliswaar zijn dat nog herhalingen, maar het is wel een favoriet programma van mij. Een omroep die op 2 zenders tegelijk uitzendt, kan dat?
Take care,
Ellen

Antwoord Hanneke, waar iedere televisiekijker iets aan heeft.

Ja Ellen, dat kan.
Omroepen zijn gewoon productiefabrieken die zichzelfook beconcurrren, net als Unilever. We zullen onze traditionele instelling in de vuilnisbak moeten gooien, identificatie of loyaliteit met een omroep vergeten en even wachten tot de omroepen worden opgeheven of zichzelf opheffen. Er komen, mind my words, 2 netten (hopelijk zonder reclame) en die gaan doelgroepen bedienen. En dan komt digitale tv met180 kanalen (in elk geval heel veel) en kan je je abonneren op bepaalde kanalen.
Jij hebt me zelf gezegd dat je het Amerikaanse systeem eigenlijk zo gek nog niet vindt (ben ik met je eens achteraf), nou, dat wordt het hier ook hoor. Neem lekker een DVD-recorder en neem de Soprano's op en bekijk ze op een regenachtige zondag allemaal achter elkaar.
Of huur of koop de serie op DVD.
Modern Times! Mag ik je mailtje posten?
Hanneke

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben druk met heel veel (o.a. de vakantiefoto's), maar zal mij hier periodiek komen verpozen. Kom je ook nog aan andere zaken toe Ellen, je lijkt wel 'n machine die met de snelheid van het (lees)licht je schrijfsels hier deponeert. Ik heb heel veel liggen en gelet op waar ik mij allemaal mee bezig houd, moet ik het even stapsgewijs doen. Heerlijk, niet werken en het lekker druk hebben met alleen maar leuke dingen; wat 'n luxe. Lange inleiding naar je schrijfsel hier, maar niet zonder reden. TV kijken, ja, daar kom ik niet of nauwelijks aan toe. Evenwel zie ik de ontwikkelingen (in TV-land) met enige zorg tegemoet. 180 (betaal)kanalen met ontzettend veel van hetzelfde; is dat de toekomst, bah. Gelukkig hebben we veel leuks en goeds op DVD; hebben we de eigen zender binnen handbereik. Ik hou het maar op nieuws en actualiteit. Overigens vrijdagavond, de afdeling, goede Nederlandse comedy. Maar wie ben ik ;-)
We houden contact.

Ellen ten Bruggencate zei

Lex, ik moet mijzelf inhouden want mijn kop barst van de creativiteit. Er komt zoveel op mijn pad waarover ik wil schrijven, vertellen, een mening wil ventileren. Ik vind het heerlijk dat ik dat op mijn manier kan doen en wie het niet wil lezen..... Daarbij is het een goede vingeroefening en het houdt de geest scherp. Ik geniet!