26 oktober, 2006

Stemwijzer

Oké mensen ik ga met de billen bloot. De stemwijzer heeft een oordeel over mijn stemgedrag geveld.

Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
D66
EénNL
Fortuyn
SP
CDA
VVD
GroenLinks
SGP
ChristenUnie
PvdA

Ik ga absoluut niet op Wilders stemmen.
Dat ik nog steeds aan D66 vastzit, verbaast mij niet. Ze komen er in de peilingen slecht uit doch de Democraten scoren het beste in de economische doorberekening van het CPB.
De PvdA moest zich met slappe excuses uit haar misberekeningen praten.

Wanneer ik in het stemhokje sta, zal ik een keuze moeten maken. Tot die tijd blijf ik zweven, ik weet het gewoon niet.

De stemwijzer is natuurlijk altijd leuk om te raadplegen. Voor mij is het absoluut niet van doorslaggevende betekenis, het is te oppervlakkig. Ik mis een aantal belangrijke onderwerpen zoals het generaal pardon voor asielzoekers.

http://www.stemwijzer.nl/ Het is goed dat het er is, echter veel wijzer werd ik er niet van.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wellicht biedt dit nog enig houvast :
http://www3.kieskompas.nl/
Het ziet er in elk geval wat genuanceerder uit, geeft je ook wel het gevoel 'n betere 'weging'
te (kunnen) realiseren. Succes !

Anoniem zei

Ik ben er al uit. Hoef er niet meer over na te denken.
Het wordt geen van de gevestigde partijen, hoe graag ze ook willen laten geloven dat het eigenlijk alleen om Balkenende of Bos zou gaan. Ik trap er niet meer in.

Ellen ten Bruggencate zei

Ik wens jullie veel wijsheid toe bij het bepalen van jullie keus. Of een natte vinger :-))