26 juni, 2007

Hero Henry


Thierry Henry (1977) is mijn voetbalheld. Vanaf zijn eerste verschijning op het hoogste voetbalniveau, ben ik een fan van hem. Hij lijkt mij aardig. Ik vind hem bescheiden. Hij voetbalt formidabel goed. Thierry is leuk en ik vind hem aantrekkelijk.
Henry speelde sinds 1999 voor de Gunners en maakte 226 doelpunten in 364 wedstrijden voor de club. Hij dankte de fans voor de steun in de afgelopen acht jaar. "Jullie zijn fantastisch voor mij geweest. Arsenal zal altijd in mijn bloed zitten en ik zal voor de rest van mijn leven een Gunner zijn."
Bij Arsenal heeft hij ongetwijfeld zijn topjaren gehad. Arsenal heeft, dankzij Thierry Henry, topjaren gekend. Volgens kenners zal van Persie het stokje nu van hem overnemen, maar daar geloof ik niet zo in. Weliswaar is Robin uitgegroeid tot een groot voetballer, mijns inziens mist hij het charisma dat Henry wel had. En Thierry lijkt mij een beschaafde vent.
Voor Rijkaard hoop ik dat hij ook Barcelona naar het hoogste plan kan brengen.

Geen opmerkingen: