01 september, 2009

1 September

******************************
Na een miserabele 31 augustus, die om vijf uur vanmorgen overging in een lichte, onrustige slaap, belde de journalist van het AD mij om half tien wakker.

##Gistermiddag, na dat laatste blogje hadden wij telefonisch nog contact gehad. Het was geenszins een vijandig gesprek: alles doorgepraat en wat zaken opgeklaard. Zij was door de uitgeverij gehouden aan een embargo tot 8 september.

Vraag me niet waarom, dat schijnt met de verschijningsdatum te maken te hebben. Maar vanaf 7 september werkt het AD volgens een nieuwe, door de Belgen opgelegde, structuur. Geen boekrecensies meer, laat staan een interview met ondergetekende.##

Ik hoorde vanmorgen meteen aan haar stem dat ze 'goed' nieuws had.
ZATERDAG staat er in het AD Rotterdams Dagblad!! een piepklein stukje. Het is geen recensie, geen interview, maar een aankondiging van mijn boek.

Daar ben ik al gelukkig mee.

Oh, ja: mijn maag is inmiddels terug op de juiste plek.

Geen opmerkingen: